حماس: از خواسته‌های اساسی خود کوتاه نخواهیم آمد | هیات حماس به قاهره می رود لفاظی وزیر دفاع انگلیس در واکنش به تحریمش از سوی ایران نخست وزیر سابق اسرائیل: ما از جنگ غزه پیروز خارج نخواهیم شد «یحیی سنوار» با رهبران گروه‌های فلسطینی در خارج در تماس است اعتراض رژیم صهیونیستی به سفر رئیس سیا به قاهره واکنش اسرائیل به تصمیم ترکیه برای تعلیق مبادلات تجاری رئیس سیا وارد قاهره شد حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه گوترش: از شمار زیاد خبرنگاران کشته شده در غزه شوکه و وحشت زده‌ام تحریم‌های جدید انگلیس علیه شهرک‌نشینان اسرائیلی تعلیق مبادلات تجاری ۹.۵ میلیارد دلاری ترکیه با اسرائیل تمجید گروه‌های مقاومت فلسطین از مردم و نیروهای مسلح یمن پنتاگون پدافند هوایی اردن را تقویت می‌کند تجهیزات جاسوسی صهیونیست‌ها در تیررس حزب‌الله لبنان راهپیمایی میلیونی مردم یمن در حمایت از غزه + فیلم و تصاویر (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازداشت دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه نیویورک یمن از آغاز مرحله چهارم تشدید عملیات علیه اسرائیل خبر داد (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) واکنش وزیر امور خارجه به سرکوب دانشجویان معترض آمریکایی سفیر فلسطین در مقر سازمان ملل در وین: دیگر در جلسات گزارشی از غزه ارائه نمی‌دهم تشریح چگونگی انتخابات الکترونیکی مجلس| چه کسانی واجد شرایط رای دادن هستند؟
سرخط خبرها

یک نظامی اسرائیلی در اردوگاه جنین به هلاکت رسید + فیلم

  • کد خبر: ۱۷۲۷۳۷
  • ۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۸
یک نظامی اسرائیلی در اردوگاه جنین به هلاکت رسید + فیلم
سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی خبر داد که گروه سرایا القدس، یک خودروی نظامی متعلق به صهیونیستها را منفجر کرد و یک نظامی صهیونیستی به دنبال این انفجار، کشته شد.

به گزارش شهرآرانیوز، یورش وحشیانه نظامیان رژیم موقت صهیونیستی به اردوگاه جنین واقع در کرانه باختری فلسطین برای دومین روز متوالی همچنان ادامه دارد؛ هر چند برخی از منابع از خروج تدریجی نظامیان اشغالگر از این اردوگاه خبر می‌دهند.

خبرگزاری شمس نیوز فلسطین به نقل از سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی خبر داد که یک نفر از نیرو‌های رنجر این رژیم امروز در جریان یک انفجار در اردوگاه جنین به هلاکت رسیده است.

منابع صهیونیستی با اذعان به اینکه رژیم اشغالگر موفق نشده است اهداف مد نظر خود را از این تجاوز وحشیانه محقق کند، خبر دادند که این یورش در حال به پایان رسیدن است؛ چرا که ارتش صهیونیستی امروز مدعی شد که بخشی از اهداف خود را محقق کرده است و احتمالا این اظهارنظر، توجیهی برای عقب‌نشینی نظامیان این رژیم خواهد بود.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز گذشته، تاکید کرده بود که «عملیات خانه و باغ در جنین تا رسیدن به هدف مورد نظر ادامه دارد». مقامات تل‌آویو تاکنون و باوجود انتشار گزارش‌هایی مبنی بر شکست میدانی و عدم تحقق اهداف مطلوب، خواهان تداوم حملات هستند.

سخنگوی ارتش صهیونیستی همچنین خبر داد که گروه سرایا القدس -شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی- یک خودروی نظامی متعلق به صهیونیست‌ها را منفجر کرد که قصد یورش به جنین را داشت و این نظامی صهیونیستی کشته شد.

شبکه خبری الجزیره هم خبر داد که در جریان تبادل آتش بین نیرو‌های مقاومت و نظامیان اشغالگر قدس، دو نفر از نظامیان اسرائیلی به شدت زخمی شده‌اند. نظامیان صهیونیست همچنین از گاز اشک آور به سمت غیر نظامیان فلسطینی استفاده می‌کنند.

شبکه ۱۴ صهیونیستی که به زبان انگلیسی پخش می‌شود، به نقل از خبرنگار خود گزارش داد که دستکم یک سرباز صهیونیست را در وضعیت وخیم مشاهده کرده است. ظاهرا سربازان اسرائیلی از کشته شدن این سرباز صحبت می‌کرده‌اند.

برخی از ناظران می‌گویند که رژیم صهیونیستی قصد دارد پیش از پیچیده شدن وضعیت و افزایش تلفات در میان نظامیان این رژیم و به منظور جلوگیری از درگیری در سایر جبهه‌ها، از اردوگاه جنین خارج شود؛ هر چند که یوآف گالانت وزیر جنگ این رژیم مدعی شد که برای تحقق اهداف عملیات نظامی و بازگرداندن آرامش به منطقه، از ارتش خود حمایت کامل خواهد کرد.

رادیو ارتش صهیونیستی برآورد کرد که احتمالا نیرو‌های اسرائیلی از اردوگاه خارج شوند و این تجاوز، شامگاه امروز به پایان برسد. برخی از تحلیلگران نظامی هم گفتند که در عملیات جنین برخی از اهداف صهیونیست‌ها محقق شده، ولی «نتوانسته است به صورت عملی، تغییر بنیادینی ایجاد کند».

«اور هیلر» خبرنگار نظامی شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی گفت که ارتش این رژیم، از تاریکی شب استفاده خواهد کرد تا از اردوگاه خارج شود. رون بن یشای تحلیلگر مسائل نظامی روزنامه یدیعوت آحارونوت نیز گفت: افزایش درگیری در داخل اردوگاه، خطری برای طرفین خواهد بود و هر گونه پیچیدگی، باعث خواهد شد که این عملیات از حالت مثبت به منفی، تغییر وضعیت بدهد؛ لذا نباید همه هدف را در یک حمله محقق کرد و برخی از اهداف را برای دفعات بعدی، نگه داشت.

روز گذشته رسانه‌های صهیونیستی با اذعان به شکست تجاوزات ارتش رژیم اشغالگر به شهر جِنین و اردوگاه آن، اعلام کردند: اگر عملیات نظامی قبلی ارتش اسرائیل در جنین موفقیت آمیز بود، اصلاً نیازی به عملیات فعلی وجود نداشت.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->